India

India (officiële Hindi-naam: Bharatiya Ganarajya of Bharat) is steeds meer een populaire stage- of studiebestemming onder Vlaamse studenten. India is dan ook een veelzijdig land met een indrukwekkende geschiedenis en cultuur en veel bezienswaardigheden. Er worden meer dan 20 talen gesproken in het hele land, maar de verbindende taal is het Engels, waardoor het voor studenten eenvoudig is om te communiceren met de plaatselijke bevolking. India is een land van extreme contrasten waar je zonder twijfel een onvergetelijke en intense ervaring tegemoet gaat.

India is het op zes na grootste land ter wereld en is één van de snelst groeiend economieën ter wereld. Toch scoort het land nog steeds ondermaats op het gebied van sociale ontwikkeling. Heel veel studenten gaan als vrijwilliger of stagiair werken in een gezondheids-, onderwijs- of sociaal project dat zich inzet voor armoedebestrijding.

De Indiase samenleving is zeer complex. Een goede voorbereiding is dus noodzakelijk. Via het menu aan de linkerkant kan je over verschillende thema’s essentiële informatie opzoeken. Met behulp van verwijzingen naar boeiende en interessante webpagina’s willen we je verder op weg helpen. Hieronder vind je alvast enkele nuttige websites met zeer uitgebreide en algemene informatie over India.

Links:

  • Contextanalyse India (NL)
    http://www.vliruos.be/media/6407502/india.pdf
    In 2015 hebben de Belgische ngo’s voor alle partnerlanden van de federale ontwikkelingssamenwerking een Gemeenschappelijke Contextanalyse (GCA) uitgewerkt. Deze bevat nuttige informatie (vanaf pag. 11) over de politieke situatie, sociaaleconomische omstandigheden, de toestand van het milieu, enz.
  • Freedom of Thought Report (EN)
    http://freethoughtreport.com/countries/asia-southern-asia/india/
    De Freedom of Thought Report wordt jaarlijks gepubliceerd door de International Humanist and Ethical Union (IHEU). Het kijkt naar de rechten en de behandeling van niet-gelovigen in alle landen van de wereld en heeft de bedoeling om de huidige situatie van de vrijheid van denken in kaart te brengen.